Fast igen

Jag tror jag har blivit kär. Yay säger ni alla som känner mej men jag får då dock tyvärr informera er om att det inte är som ni tror. Jag har den senaste veckan plöjt igenom första säsongen av Legend of the Seeker och jag är total förälskad, och då speciellt i huvudkaraktären Richard Cypher som spelas av ûbersnyggingen Craig Horner. Detta är en serie som får er alla fantasy fantaster att dregla, det finns allt ifrån magi till kärlek och självklart är seriens huvuddel kampen mellan det goda och det onda. Serien baseras på en bokserie av Terry Goodkind som heter The Sword of Truth. Terry Goodkinds bokserie består av 12 stycken böcker, dock är tv-serien bara löst baserad på böckerna så ni som vill läsa i förväg för att få se vad som händer kommer bli besvikna. Däremot är det mycket bra läsning för alla er som gillar fantasy.
Men tillbaka till serien igen. Detta magnifika drama är precis som ett annat stort drama (Sagan om Ringen) inspelat på Nya Zeeland vilket gör det hela mycket lättare för seriens huvudperson Craig Horner "the seeker" som är australiensare. De övriga huvudkaraktärerna är Kahlan Amnell "the mother confesser" som spelas av Bridget Regan och Zeddicus Zu´l Zorander "wizard of the first orden" som spelas av Bruce Spence och deras fiende är Darken Rahl en ond trollkarl som gör allt i sin makt för att förslava folket i Midlands, han spelas av Craig Parker. Craig Parker kommer för övrigt ni uppmärksamma fantasy fantaster känna igen från just Sagan om Ringen där han gör rollen som alven Haldir.

Craig Horner

Bridget Regan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0