Vaken

Har totalt sabbat min dygnsrytm, klockan är 01.47 och jag är klarvaken, vilket kommer bli ett stort problem imorrn när jag inte orkar jobba och sen kommer jag somna imorrn eftermiddag och sedan börjar allt om igen.

Fast ärligt talat så är det det enda som stör mej med att inte kunna sova på nätterna. Jag trivs med att vara vaken på nätterna. Denna vecka är det julsändning som står på schemat. Jag och Lilly ska fixa ett julmust test i direktsändning, vilket kan bli väldigt intressant. På torsdag ska vi hålla i en julhälsning inför hela skolan något som mest känns som waste of time enligt mej men jag antar att jag aldrig kommer fatta hela folkhögskolegrejen. På fredag har jag faktiskt ingen aning om vad som händer men eftersom det är sista dagen innan jullovet kommer det väl inte vara något allt för jobbigt.

Sen kommer den då igen, något som man förr ansåg vara årets höjdpunkt och som man nu ser på med mer en skräckblandad förtjusning, jag pratar självklart om julen. I år firas själva julafton hemma hos pappa och Tea dvs att det kommer bli julpyntning efter Ninni gått och lagt sig kvällen före julafton, något som brukar leda till aggretion och frustration när man kl 03 på natten står och försöker få upp en girlang som bara vill ramla ner när man bara vill sova. Och vi ska inte tala om alla d-vla tomtar som ska fram. Iallafall julafton hos pappa och sen blir det "lilla" julafton med mamma antingen före eller efter julafton. Vi skilsmässobarn brukar fint skämta bort vår rätt tragiska familjesituation med att "man får ju iallafall fira jul mer än en gång om året" något som egentligen bara är bullshit. Det är klart att alla vill fira jul med sin familj och släkt tillsammans inte på två eller tre fronter som det blir nu (med detta menar jag inte nu att jag vill att mina föräldrar ska vara tillsammans för jag är inte så dum att jag tror det skulle funka mellan dom, utan det är principen jag syftar på). Jag tvekade tillockmed att bjuda in hela släkten på min studentfest eftersom jag inte visste om alla skulle kunna vara trevliga mot varann.

Åter till jullovsplanerna
Nyår har jag inga planer men ska vi föja våra gamla traditioner så blir det nyårsfest hos mamma. Iår så mamma dock att vi kunde vara mera flexibla och vad det innebär vet jag inte ännu. Det lär väl sluta med att jag sitter själv hemma med tvn som vanligt.

Well well

Kommentarer
Postat av: Therese

Har inte heller något planerat på nyår! Kanske skulle kunna hitta på något?!

2009-12-15 @ 22:29:51
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0