Kort visit på hemmaplan

Sitter just nu på bussen tillbaka till Vara efter en helgs vistelse hemma. Redan i torsdags bar det av hemåt och det var jättekul att träffa famlijen igen. Fredagen spenderades inne i Uppsala där det blev lite julklappar och även ett par nya skor och en mössa till mig själv. I igår blev det till att kliva upp okristligt tidigt (9) för att vara lördag eftersom jag skulle in till Uppsala för att träffa kusin Louise, efter en tids väntan hoppade vi på tåget till mot Solna där vi mötte upp Mattias och fortsatte till Älvsjö för att gå på SciFi mässan. Ja ni läste rätt, jag var på SciFi mässa och såhär i efterhand kan jag ju faktiskt erkänna att det inte riktigt var min grej men det är alltid kul att göra nya saker och dagens sällskap gjorde det helt klart värt det. Efter mässan tog vi bilen tillbaka till Uppsala där det blev ett kort stopp på Max innan vi släppte av Louise på stationen, jag och Mattias vände sedan tillbaka mot Stockholm och Täby där kvällens övernattning fanns. Väl hemma hos Mattias åkte datorerna fram direkt och vi bytte operativsystem på min dator. Ett byte som jag för övrigt är mycket nöjd med.

Det var väl i stort sett hela min helg.Nu återstår "bara" fyra timmar innan vi är tillbaka i Vara. So long for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0