Kioskvecka

Säsongens första kioskvecka är här och det betyder att jag kommer spendera mera tid i ishallen än hemma. På hela veckan har jag bara två kvällar hemma, måndag och torsdag. Resten av veckan är det ishallen som gäller. Träning tisdag,fredag,lördag match söndag och kiosken onsdag,lördag och söndag. Personligen tycker jag det är rätt värdelöst att stå där och sälja kaffe till en massa folk men det är ju ett krav för att få spela i föreningen så det är bara bita ihop. Det är ju bara två veckor på hela året.

Idag var det också a-lagsmatch, dom spelade mot Sundsvall och vann med 4-0 weii. Jag såg väl drygt 10 min av hela matchen fast jag var där med iallafall. Tydligen var det en rätt bra match och Almtuna var värda alla poäng.

Igår kollade jag på Arsenal - Dynamo Kyiv och Bate-Real Madrid i Champions League via stream. Hittade en asbra för Arsenals match medan den jag kollade på Real Madrid i var sämst. Men jag fick ju iallafall se matchen så jag klagar inte. Båda lagen är dessutom klara för nästa omgång. Jag förstår inte varför alla intressanta matcher måste visas på betalkanaler. Hemma hos mej kommer aldrig dom att finnas eftersom alla här struntar i Champions League och sånt. Så tills jag har hunnit flytta hemifrån kommer jag få nöja mig med att se matcherna via stream.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0